شناسهٔ خبر: 140715 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی می‌شوند

آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای بهسازی از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ۹۳ درصد جمعیت روستایی از طریق ۱۰۷ هزار کیلومتر راه روستایی به شبکه راه‌های ایران متصل هستند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه احداث ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تعریف شده است البته اولویت‌ با روستاهای بزرگتر با جمعیت بیشتر است.

آخوندی ادامه داد: با توجه به توسعه راه‌های روستایی بحث سازماندهی جدید سازمان راهداری برای نگهداری راه‌های روستایی مطرح شد که برای آن سازمانی مجزا پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم در بودجه سال ۹۷ با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی ردیف مشخصی برای نگهداری راه‌های روستایی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ۱۰۷ هزار کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی قرار گیرد باید ۱۱ هزار کیلومتر راه را به سمت بهسازی ببریم این طرح بزرگی است و امیدواریم با همکاری مجلس به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پایانه‌های مخصوص کالاهای کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در شهرستان‌هایی که محصولات کشاورزی تولید می‌کنند پایانه‌های مخصوصی را توسط بخش خصوصی ایجاد کنیم تا نظام حمل و نقل کامیون‌های سردخانه‌دار را جهت افزایش بهره‌وری کالای کشاورزی وارد سیستم حمل و نقل کشور کند.

آخوندی ادامه داد: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه حدود یک میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی بهسازی شد و در برنامه ششم نیز این روند ادامه خواهد داشت؛ حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای بهسازی از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم بهسازی مسکن روستاییان به افزایش کیفیت زندگی روستایی و مقاوم شدن مسکن‌های آنها در برابر حوادث طبیعی کمک کند.

وی اظهار کرد: از اواخر دهه ۷۰ طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن آغاز شده است و امروز بیش از ۳۶ هزار روستای ایران دارای طرح هادی هستند، این بدان معناست که روستاها توانسته‌اند از نظر توسعه دارای طرح مشخص باشند.

آخوندی متذکر شد:‌ بنیاد مسکن در نظر دارد طرح‌های هادی را بازنگری کند و واحدهایی که نیاز به توسعه مجدد دارد، در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در حوزه حمل و نقل و مسکن اتفاق‌های خوبی در دست اقدام است و امیدوارم با هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها خصوصا وزارت جهاد کشاورزی در جهت آبادی و عمرانی روستاها گام برداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما